SafeTeam har fått 52 i NPS-värde i kundundersökning

NPS visar: SafeTeams kunder rekommenderar SafeTeam till andra

SafeTeam har i en återkommande kundundersökning fått ett NPS-värde på 53 (Net Promoter Score). Det vittnar om hög kundlojalitet. Många av SafeTeams kunder är så nöjda att de även rekommenderar SafeTeam till andra.

NPS-värdet baseras på hur väl man instämmer med påståendet ”Jag kan rekommendera SafeTeam som leverantör till andra” och räknas ut genom andelen promoters minus andelen detractors. SafeTeam får i undersökningen ett NPS-värde på 53. Enligt undersökningsföretaget är det ett högt värde jämfört med snittet i branschen, som ligger på 30.

 

Undersökningen är genomförd av Enkätfabriken och baserar sig på telefonintervjuer.

För mer information, kontakta:
Frida Hjern, KMA-samordnare SafeTeam
031-80 24 80, frida.hjern@safeteam.se

Relaterat innehåll

Se filmen där vi berättar om hur vi tar hand om våra kunder.

SafeTeam får höga betyg från sina kunder – igen och igen

Filmen förklarar varför kunderna är så nöjda

 

Nytt rekord – NKI 2020

Ny NKI-mätning 2020 ger SafeTeam 4,5 på en femgradig skala