Snabb service är ett måste för bostadsrättsföreningen Kråkan. Föreningens fastighet ligger i Möllevången, bara ett stenkast från Möllevångstorget i Malmö. Folklivet och den stora mängden människor i omlopp i området gör att behovet av en säker fastighet – dygnet runt – är stort.
Samma leverantör sedan 80-talet
Bostadsrättsföreningen består av en fastighet med 12 bostadslägenheter. Föreningen började anlita Lås-Borgström redan när den bildades i slutet av 1980-talet.
– Allting har alltid fungerat så bra att vi inte hade någon anledning att byta leverantör när SafeTeam köpte upp Lås-Borgström. Och vi ser inte heller någon anledning att byta leverantör nu, säger Petter Ek som är ordförande i föreningens styrelse.
2014 installerades Axema Vakas passersystem och porttelefoni i fastigheten, och föreningen har sedan utökat systemet löpande. Senaste nyinstallationen gjordes 2016.
Snabb respons
Föreningen försöker lösa så mycket av underhållet som de klarar av själva, men när tiden inte finns, när tekniken strular eller kompetensen saknas tar man hjälp av SafeTeam Lås-Borgströms personal.
Teknikerna ger alltid snabb respons vid tekniska problem. Vissa företag får man ju stöta på hela tiden när man behöver hjälp eller felsökning, och många lovar mer än vad de kan hålla. För oss är det viktigt att allting fungerar snabbt igen när något gått fel – det gäller ju våra hem. Vi vill ha felen åtgärdade snabbt, och det får vi.
Petter Ek, styrelseordförande Brf Kråkan
Personligt bemötande
Petter Ek är också nöjd med det personliga bemötandet han får när han besöker butiken.
– Alla känner igen mig och vet vilken kund jag är. Det underlättar att inte behöva förklara allt varje gång. Det är behändigt – och också väldigt personligt och trevligt – att bli bemött så. Jag tycker att man märker att personalen trivs på jobbet. Min erfarenhet är att om personalen inte trivs på jobbet så fungerar inte verksamheten i övrigt.