Hyrlarm – Professionell installation och service

Att alltid ha ett funktionellt säkerhetssystem är nödvändigt för att du ska kunna skydda dina resurser såväl som personal. Men ibland finns det helt enkelt inte tid, eller möjlighet att snabbt få ett permanent larmsystem installerat. I sådana situationer kan det vara värt att använda sig av ett tillfälligt hyrlarm för att se till att du har ett fungerande inbrotts- och brandskydd fram tills ett permanent larmsystem är på plats.

Vad är ett tillfälligt hyrlarm?

SafeTeams hyrlarm består av en fysisk larmväska som innehåller olika larmenheter i form av rök-/branddetektorer, rörelsedetektorer, magnetkontakter för dörrar och fönster, fjärrkontroller och manöverpaneler. I vissa sammanhang och branscher kallas dessa typer av hyrlarm även för bygglarm då de ofta används vid nybyggnationer och ombyggnationer.

SafeTeams larmväskor kan antingen hyras som ett inbrottslarm eller brandlarm, eller som en kombination av dem. Hyrlarmen kan vid behov vara direktuppkopplade till en larmcentral som automatiskt larmas vid aktiveringen av brand- eller inbrottslarmet.

SafeTeams hyrlarm är en skalbar lösning som kan anpassas efter dina behov och förutsättningar, en bra lösning för företag av alla storlekar. De kan även kombineras med en tillfällig lösning för kamerabevakning.

 

När behöver man ett hyrlarm?

Vid ny lokal:

Har du ett nystartat företag och precis hittat en ny lokal? Eller behöver du flytta till större lokaler för att bemöta din befintliga organisations tillväxt? Det är många pusselbitar som måste falla på plats i båda situationerna, och ibland finns det varken tid eller resurser att få ett permanent inbrotts- eller brandlarmsystem installerat. I dessa fall är den optimala lösningen ett hyrlarm som tillåter dig att fokusera på att komma på plats i den nya lokalen – i lugn och ro.

Vid renovering:

Beroende på renoveringens omfattning kan det behöva slås ned väggar, bryta upp golv eller liknande åtgärder där ett kabeldraget larmsystem är i vägen. I sådana fall behöver larmsystemet tillfälligt monteras ned fram tills renoveringen är klar. Då står du helt plötsligt utan något skydd alls – men att låta lokalen stå oskyddad under renoveringen är inte ett alternativ. Med ett tillfälligt hyrlarm kan renoveringen flyta på ostört och utan risk för att larmet skadas då det är enkelt att ta in och placeras ut. Samtidigt får du ett komplett skydd fram tills reparationerna är klara och du kan återigen montera upp ditt permanenta larm.

Vid trasigt larm:

Har ditt nuvarande larm gått sönder och det kommer att ta ett tag innan det kan lagas eller ersättas? SafeTeams tillfälliga hyrlarm uppfyller samtliga säkerhetsbehov fram tills det gamla larmet är reparerat eller det nya larmet är på plats.

Vilka företag har användning av hyrlarm?

Ett hyrlarm är en bra lösning för företag av alla storlekar inom alla typer av branscher och industrier som behöver en akut larmlösning i väntan på att ett permanent larm kommer på plats.

Skräddarsydda hyrlarm

Varje verksamhet och fastighet är unika på sitt sätt. Därför skräddarsys SafeTeams hyrlarm alltid efter din fastighets säkerhetsbehov. Vi erbjuder smarta helhetslösningar där vi hjälper dig genom hela processen från planering och projektering, till leverans och installation.

Varför SafeTeam?

SafeTeam har en hög kompetens av avancerade larmanläggningar och en lång erfarenhet inom branschen. Kontakta oss för mer information om våra tillfälliga hyrlarm/bygglarm och andra säkerhetslösningar, inbrottslarm eller överfallslarm för att skapa en säkrare arbetsmiljö redan idag.

Hyrlarm är en larmväska som används som en tillfällig larmlösning.
Hyrlarm är en behändig larmväska som ibland även kallas för bygglarm.

 

Detta verkar intressant! Jag vill ha en offert.

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så kontaktar vi dig inom kort.

    • Vi sparar dina personuppgifter endast i syfte att kunna kontakta dig i detta ärende. Mer om hur vi behandlar personuppgifter kan du läsa i vår integritetspolicy.