Vällingby Låsservice har bytt namn. Nu heter vi SafeTeam.

Projektledare till vår Retail-avdelning

Om SafeTeam

SafeTeam är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska säkerhetslösningar. SafeTeam finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och sysselsätter drygt 150 medarbetare. Tillsammans arbetar vi med lås, passersystem, larm, kameraövervakning, dörrautomatik, inbrottsskydd och brandskydd.

Vårt affärsområde Retail växer varför vi nu utökar med ytterligare en medarbetare.

Om tjänsten

Tjänsten innebär projektering av säkerhetslösningar i hela landet i nära samarbete med våra kunder. Som projektledare kommer du att vara med tidigt i säljprocessen. I rollen ingår ansvar för kalkylering, framtagande av systemlösningar, offerter, inköp och genomförande av projekt. Du upprättar kravspecifikationer och instruktioner till våra samarbetspartners i landet och kvalitetssäkrar deras arbete. Tjänsten innefattar även i förekommande fall support på telefon till våra kunder där du tillsammans med vår koordinator upprättar lathundar och stödjer kunderna vid tekniska frågor.

Du kommer att ha ett tätt samarbete med vår koordinator, våra projektledare och projektörer på affärsområdet samt löpande kontakt med våra kunder och samarbetspartners. Resor kan förekomma, men inte i stor omfattning. Det är beroende på hur du lägger upp ditt arbete.

Vi som jobbar inom affärsområdet Retail samarbetar mycket och ser det som naturligt att hjälpa varandra. Avlastning av varandras arbetsuppgifter förekommer vid t ex semestrar och högt tryck. Därför är det viktigt att du, precis som vi, är flexibel och ser arbetet på avdelningen som en helhet. Vårt täta samarbete fungerar väl och är en naturlig del av vardagen.

Du rapporterar till affärsområdeschefen för Retail.

Personliga egenskaper

Vi vill se att du är driven och ansvarstagande. Du slutför alltid det du påbörjat och har viljan att leverera i alla lägen.

Du sätter kundrelationer högt och vill alltid ge god service. Du anstränger dig för att förstå tekniken och är villig att ständigt lära dig nya saker.

Ordning och reda är naturligt för dig och du följer alltid regler och processer.

Vi söker dig med:

  • erfarenhet av kundrelationer
  • förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt
  • ordningssinne och ansvarskännande
  • vilja att hålla hög service mot både kunder och kollegor
  • teknisk förståelse
  • god datorvana
  • förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.

Det är även meriterande med:

  • branscherfarenhet
  • god produktkännedom
  • B-körkort
  • erfarenhet av projekt/projektledning
  • kunskaper i nätverk
  • kunskaper i programmen Toolbox, Navision och AutoCAD.

Vi erbjuder dig

SafeTeam arbetar medvetet för att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi tror att man kan göra fantastiska saker tillsammans när man trivs och mår bra på sin arbetsplats.

Vi erbjuder dig fördelaktiga villkor samt ett fritt och omväxlande arbete med utvecklingsmöjligheter. Vi följer kollektivavtal och erbjuder våra anställda olika förmåner, t ex friskvårdsbidrag och rabatt på hälsovård.

Placering

Tjänsten är placerad på vårt regionkontor i Stockholm, vid Globen. Här är vi ett positivt gäng på ca 20 personer på kontoret och närmare 20 tekniker.

Frågor?

Frågor besvaras av affärsområdeschef Erik Lindgren,
tel. 08-522 384 04, erik.lindgren@safeteam.se 
eller personalchef Maria Svenberg, tel. 031-80 24 80, maria.svenberg@safeteam.se

Tillträde och ansökan

Välkommen med din ansökan till jobb@safeteam.se.  Tjänsten kommer tillsättas så fort som möjligt och intervjuer sker löpande, vi vill ha din ansökan senast den 31 maj 2018. Ange Projektledare Retail i ämnesraden och i din ansökan.

Urvalet sker löpande så skicka din ansökan idag! Tillträde snarast möjligt.

Ansök

 

Fler lediga jobb hos SafeTeam